Як законно грабувати столичний бюджет?

Десятки мільйонів гривень київські депутати хочуть розпорошити на псевдо-громадські організації – нібито для інвалідів.

Одіозний керівник департаменту соціальної політики КМДА Юрій Крикунов на цей раз вирішив створити новий план «освоєння» коштів соціально незахищених громадян. А назва цього плану – програма «Соціальне партнерство», за умовами якої чиновники КМДА збираються у найближчі три роки виділити з міського бюджету 53 (!) млн гривень громадським організаціям.

Відповідний проект міської цільової програми «Соціальне партнерство» на 2016–2018 роки розробив департамент соціальної політики міськадміністрації. Проте, враховуючи той факт, що керує цим відомством саме сумновідомий політик-ударівець Крикунов – де ж гарантія того, що ці громадські організації не виявляться кишеньковими?

Згадана програма пропонує підтримати громадські інститути фінансово: у 2016 році їм хочуть виділити 15 мільйонів гривень, у 2017 запланували видати 17 мільйонів, а на 2018 вже визначено суму в 19,6 мільйонів гривень. Кошти будуть призначені для організацій, що мають соціальну спрямованість, наприклад, союзів інвалідів, жінок, постраждалих під час аварії на ЧАЕС, учасників АТО тощо.

Комітет Народного Контролю вважає, що існує ризик того, що така «прихильність» влади до громадськості може обернутися банальною розтратою бюджетних коштів. Вирішувати якій саме громадській організації потрібно надати фінансову допомогу будуть спеціальні комісії – міська і десять районних. Головну, міську, очолить сам директор департаменту соціальної політики КМДА Юрій Крикунов. До комісії увійдуть депутати, чиновники і представники громадськості. Ви собі уявляєте що це будуть за члени комісії? Вочевидь – свої люди, як кажуть. Чужі там не ходять!

Організації, які заявлять про бажання отримати фінансування, будуть оцінювати за вельми розмитими критеріями: врахують результати роботи організації у попередньому році (і все?), її актуальність (а це як?) і соціальну направленість, співвідношення запланованих витрат і результатів (за спеціальною формулою – якою?), інноваційність методів роботи ГО (ще одна темна конячка), наявність детальних розрахунків і обґрунтувань використання бюджетних коштів.

При цьому, депутати, насамперед, нібито нестимуть відповідальність і будуть стежити за тим, щоб бюджетні гривні не йшли до рук колег-корупціонерів.

Прогнозуємо, що навіть пересічному депутату Київради не стане надміру складно створити мережу фейкових ГО, які навіть виграють тендер і будуть проводити протягом року якусь роботу. А скільки їх вже створено?

Далі справа за малим: списати бюджетні кошти за липовими актами виконання робіт або отримання товарів. Переконана, що цьому навчений будь-який депутат – від малого до великого!

Ну а що ж тоді залишається робити справжнім соціально «стурбованим» громадським організаціям? Правильно, домовлятися із представниками комісій. Проте питання в тому, чого їм це буде вартувати. Можливо, стануть залежними – отримавши грант – будуть його відробляти. Але для замовника!

Дата публикации:

Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.